Alle ønsker topp-plassering på Google. Før du hiver deg ut på søkemotoroptimalisering, kan det lønne seg å være klar over noen helt grunnleggende fakta om hva det egentlig dreier seg om.
Det finnes ingen "quick-fix" eller snarveier til organisk synlighet.
Søkemotoroptimallisering er ikke en engangs-jobb - noe du gjør en gang og så er du ferdig med jobben.
Søkemotoroptimalisering er mye mer enn å legge de riktige søkeordene inn på forskjellige steder: title tag, url, osv.
Et annet ord for søkemotoroptimalisering er SEO (det står for Search Engine Optimalization)
Når alle netsider leveres teknisk optimalisert for søkemotorene, hvorfor er ikke alle da på Googles 1. side?
Svar: fordi det kun er plass til 10 oppføringer på Googles1. side.
Hvis alle nettsider er teknisk SEO optimalisert, hva er det da som avgjør at noen er på Googles 1. side og andre ikke.
Svar: søkemotortopitmalisering er helheten av en rekke ting som du gjør og der det tekniske - blant annet hastighet - også har betydning.
Brukervennlighet er en viktig faktor.
Hastighet er en viktig faktor (fordi den inngår som en del av brukervennligheten)
Design er faktisk en viktig faktor i forhold til SEO (fordi design inngår i helheten og også har betydning for hastighet og brukervennlighet).
Hvor mye tid du må sette av til søkemotoroptimalsiering er helt avhengig av omfanget av landingssider som skal optimaliseres og konkurransefaktoren.
Gode landingssider er alfa og omega i all søkemotoroptimalisering. Og du må ha muligheten til å lage unike og fleksible landingssider med den lille ekstra detaljen som gjør at du skiller deg ut. Det får du i WebPublish.
Gode landingssider er alfa og omega i all søkemotoroptimalisering. Og du må ha muligheten til å lage unike og fleksible landingssider med den lille ekstra detaljen som gjør at du skiller deg ut. Det får du i WebPublish.
Det er velkjent at noe av det mest risikable du kan gjøre i forhold til synlighet på Google (og andre søkemotorer) er å bytte publiseringsverktøyet til nettsidene dine.
Det er velkjent at noe av det mest risikable du kan gjøre i forhold til synlighet på Google (og andre søkemotorer) er å bytte publiseringsverktøyet til nettsidene dine.
Design er viktigere enn noensinne, men hvis du tror at webdesign først og fremst handler om design , da må du tro om igjen. Og dersom du redesigner nettsidene dine utfra den tro at det kun dreier seg om å lage et bedre og mere tidsriktig visuellt uttrykk som viser at virksomheten fortsatt er med i tiden,
Design er viktigere enn noensinne, men hvis du tror at webdesign først og fremst handler om design , da må du tro om igjen. Og dersom du redesigner nettsidene dine utfra den tro at det kun dreier seg om å lage et bedre og mere tidsriktig visuellt uttrykk som viser at virksomheten fortsatt er med i tiden,
Hva er egentlig forskjellen mellom 301-redirect og canonical redirect og når skal du bruke det ene og når skal du bruke det andre? Riktig bruk kan i mange tilfeller være avgjørende for synligheten din.
Hva er egentlig forskjellen mellom 301-redirect og canonical redirect og når skal du bruke det ene og når skal du bruke det andre? Riktig bruk kan i mange tilfeller være avgjørende for synligheten din.