Dette bør du vite om Søkemotoroptimalisering
Alle ønsker topp-plassering på Google. Før du hiver deg ut på søkemotoroptimalisering, kan det lønne seg å være klar over noen helt grunnleggende fakta om hva det egentlig dreier seg om.
- Det finnes ingen "quick-fix" eller snarveier til organisk synlighet.
- Søkemotoroptimallisering er ikke en engangs-jobb - noe du gjør en gang og så er du ferdig med jobben.
- Søkemotoroptimalisering er mye mer enn å legge de riktige søkeordene inn på forskjellige steder: title tag, url, osv.
- Et annet ord for søkemotoroptimalisering er SEO (det står for Search Engine Optimalization)
- Når alle netsider leveres teknisk optimalisert for søkemotorene, hvorfor er ikke alle da på Googles 1. side?
- Svar: fordi det kun er plass til 10 oppføringer på Googles1. side.
- Hvis alle nettsider er teknisk SEO optimalisert, hva er det da som avgjør at noen er på Googles 1. side og andre ikke.
- Svar: søkemotortopitmalisering er helheten av en rekke ting som du gjør og der det tekniske - blant annet hastighet - også har betydning.
- Brukervennlighet er en viktig faktor.
- Hastighet er en viktig faktor (fordi den inngår som en del av brukervennligheten)
- Design er faktisk en viktig faktor i forhold til SEO (fordi design inngår i helheten og også har betydning for hastighet og brukervennlighet).
- Hvor mye tid du må sette av til søkemotoroptimalsiering er helt avhengig av omfanget av landingssider som skal optimaliseres og konkurransefaktoren.

Gode landingssider er alfa og omega i all søkemotoroptimalisering. Og du må ha muligheten til å lage unike og fleksible landingssider med den lille ekstra detaljen som gjør at du skiller deg ut. Det får du i WebPublish.

Det er velkjent at noe av det mest risikable du kan gjøre i forhold til synlighet på Google (og andre søkemotorer) er å bytte publiseringsverktøyet til nettsidene dine.

07.07.15. Design er viktigere enn noensinne, men hvis du tror at webdesign først og fremst handler om design , da må du tro om igjen. Og dersom du redesigner nettsidene dine utfra den tro at det kun dreier seg om å lage et bedre og mere tidsriktig visuellt uttrykk som viser at virksomheten fortsatt er med i tiden,

Hva er egentlig forskjellen mellom 301-redirect og canonical redirect og når skal du bruke det ene og når skal du bruke det andre? Riktig bruk kan i mange tilfeller være avgjørende for synligheten din.