I forhold til rangering på Google, så har det fortsatt ingen hensikt å legge inn meta-søkeord. Men dersom det legges inn her, så er det viktig at søkeordet er dekkende for innholdet på siden.
Title-tag er fortsatt en svært viktig felt - kansje isolert sett det viktigste feltet. Fokuser på kun et søkeord. Søkeordet skal være dekkende for innholdet på siden.
Fortsatt viktig at det som skrives her er i samsvar med innholdet på siden. Søkeordet bør komme så langt frem i teksten som mulig. Men husk samtidig at dette er salgsbudskapet ditt. Innholdet i meta-metabeskrivelsen er i svært mange tilfeller helt avgjørende for at besøkende velger å klikke på nettopp din oppføring. Tekstlengde: mellom 50 og 149 tegn inklusiv mellomrom. Google støtter riktignok opptil 154 tegn, men andre søkemotorer støtter mindre.
Vi har kommet over såkalte søkeordseksperter som hevder at en søkeordstetthet på 5-7% er ideelt i forhold til Google. Vi ser fra det nettstedene som vi overvåker at disse nettstedene kan ligge på plass 1 - 4 med en søkeordstetthet på 2 - 3%. Det finnes også de som hevder at søkeordstetthet er helt uten betydning (se for eksempel denne artikkelen om søkeordstetthet i forhold til søkemotoroptimalisering.
Publisert 15.01.13