Illustrasjonsbilde skrivebord Illustrasjonsbilde skrivebord

Kraftig økning i mobil annonsering.

Lukk meny
Åpne meny
Planlegger du å lage nettbutikk?
Vi kan salg på nett
23 03 53 00
Bli kontaktet

Kostnadene til annonsering på smarttelefoner økte med 70,4% og kostnadene til annonsering på lesebrett økte med 74,7%. Samtidig gikk kostnadene til annonsering på stasjonære pc og bærbare ned med 12,5%.

Samtidig rapporter The Search Agency en generell økning i klikk-kostnad (cpc) på 8,3% på årsbasis for Google kampanjer på tvers av alle plattformer. Tilsvarende tall for kampanjer på Bing er 18,9%.

Dersom vi ser på klikk-kostnadene i forhold til de forskjellige plattformene, så fordeler disse seg ulikt. Stasjonære maskiner har hatt en økning på 9,6% i klikk-kostnad på Google sammenlignet med i fjor.  Klikk-kostnader for smart-telefoner har falt med 4,9% og tilsvarende kostnader for lesebrett har økt med 25,3%.

Når det gjelder klikk-rate (CTR) på Google så var det nedgang på alle plattformer.  CTR falt med 6,8% i forhold til stasjonære pc og bærbare. Tilsvarende falt CTR med 15,6% for smarttelefoner og med 23,8% for lesebrett.

Kilde:  http://info.thesearchagency.com/StateofPaidSearchQuarterTwo2013.html.

Publisert 25.07.13

Close popup
Close popup
Bekreftelsen på at du ikke er en robot feilet. Vennligst forsøk på nytt.
Det oppstod en feil under sending av skjemaet. Vennligst forsøk på nytt.
Takk for henvendelsen
Vi kontakter deg så fort som mulig