Illustrasjonsbilde skrivebord Illustrasjonsbilde skrivebord

Google AdWords markedsfører websiden din

Lukk meny
Åpne meny
Planlegger du å lage nettbutikk?
Vi kan salg på nett
23 03 53 00
Bli kontaktet

At Google er viktig vises også ved antallet firmaer som tilbyr søkemotoroptimalisering – hvordan komme foran konkurrentene på søkelisten. Søkemotoroptimalisering er i seg selv en mangslungen sak. Det er komplisert, krever mye vedlikehold og mange av teknikkene som benyttes kan føre til at du blir utestengt fra søkemotorene. Se mer om dette på e-guiden, der SAS opplevde å bli utestengt fra Google på grunn av uærlig triksing. 

Men det fins en annen, enklere og kanskje til og med billigere måte å oppnå trafikk til websiden på, Google AdWords. Du har sikkert lagt merke til dem, tekstannonsene ute til høyre i Google listingen. De fungerer slik: Annonsen vises hos Google og hos Google samarbeidspartnere når søket som blir gjort overensstemmer med de søkeordene du har bestemt skal trigge annonsen. Du betaler kun når noen klikker på annonsen. Med andre ord, du betaler kun for de som er interessert i websiden din. Det fins knapt mer målrettet annonsering enn dette.

Når du skal sette opp en AdWords kampanje er det en del forhold du skal være klar over:
 

  • Dess mer populær annonsen din er (altså mange som klikker på annonsen) dess oftere vil annonsen din vises og dess høyere opp vil den vises
     
  • Om færre enn 0,5% av visningene (CTR=Click Through Rate) fører til klikk vil annonsen din ikke lenger vises
     
  • Vær nøye ved valg av søkeord, velg ordene som du vet kunden søker etter når han er ute etter ditt produkt
     
  • Vær nøye med utformingen av annonsen din. Du har få ord til rådighet og den må være relevant i forhold til søkeordet. Bruk søkeordet i annonsen – da vil det vises i uthevet skrift.
     

I senere nyhetsbrev vil vi komme inn på en rekke teknikker som vil hjelpe deg å lykkes med din AdWords kampanje. Inntil videre kan du prøve selv på websidene til AdWords.

For å lese mer om søkeordsannonsering, kan du også se vår artikkel

Close popup
Close popup
Bekreftelsen på at du ikke er en robot feilet. Vennligst forsøk på nytt.
Det oppstod en feil under sending av skjemaet. Vennligst forsøk på nytt.
Takk for henvendelsen
Vi kontakter deg så fort som mulig