Illustrasjonsbilde skrivebord Illustrasjonsbilde skrivebord

Hva skjer om du endrer en URL

Lukk meny
Åpne meny
Planlegger du å lage nettbutikk?
Vi kan salg på nett
23 03 53 00
Bli kontaktet

Vi har sett tilfeller der man mister 30-40% av den organiske trafikken i forbindelse med bytte av system. Det vanligste grepet man foretar for å unngå at dette skjer er å foreta en såkalt 301-redirect fra gamle til nye urler.

Dette problemet gjelder ikke bare ved bytte av teknisk løsning. Noen ganger kan man ha behov for å endre url på en eksisterende side. Det kan være at det ikke lengre er et optimalt forhold mellom søkeordet som er brukt i urlen, tittelen på siden og søkeordene på siden. I de fleste publiseringsløsninger vil det ikke være mulig å endre url uten at man mister indekseringen hos Google  dersom man ikke samtidig setter opp en 301-redirect fra den opprinnelige urlen til den nye urlen. Å sette opp en slik 301-redirect kreer nesten alltid innsats fra webleerandøren og er defor en tungvinn prosess. 

Når du endrer url i Bysant´s publiseringsløsning beholdes samtidig den opprinnelige url og systemet setter automatisk opp en rel canonical mellom de to adressene slik at Google forstår at det egentlig kun er snakk om en side som ligger under to forskjellige adresser (og ikke to forskjellige sider med identisk innhold - slikt blir man nemlig straffet for av Google).

Publisert 18.02.16

Close popup
Close popup
Bekreftelsen på at du ikke er en robot feilet. Vennligst forsøk på nytt.
Det oppstod en feil under sending av skjemaet. Vennligst forsøk på nytt.
Takk for henvendelsen
Vi kontakter deg så fort som mulig