Her finner du våre siste artikler om søkemotoroptimalisering (SEO) og markedsføring på nett.
Forsiden er viktig for Google. Og dermed også for SEO. John Mueller hos Google bekrefter at Google oppfatter forsiden som den viktigste siden på nettstedet ditt.
En fersk undersøkelse viser at det fortsatt er mye igjen når det gjelder sikkerhet og norske nettbutikker selv om det har vært en positiv utvikling siden 2015.
Ofte kan det være behov for å test hva som kommer opp på Google 1. side på et gitt søk. Her viser vi deg hvordan du blant annet kan teste hvor synlig Adwords-annonsene dine er på et gitt søk uten at du påfører deg selv lavere klikk-rate og dermed høyere klikk-kostnad.
15.10.16. Google varsler at indeksen for mobilt søk vil bli oppdatert uavhengig av indeksen for søk fra stasjonære enheter (pc, laptops). Og enda viktigere: mobil-indeksen bli oppdatert oftere enn den stasjonære indeksen. Dette vil få store konsekvenser for deg som ennå ikke har gått over til mobil-vennlige sider.
26.11.15. Er du opptatt av at nettsidene dine skal gi økt omsetning? Studier viser at langsomme nettsider fører til høyere fluktrate og kortere besøkstid. Dette er like relevant om du driver med nettbutikk eller bruker nettsidene til markedsføring.
På engelsk brukes begrepet "domain diversity". Etter fattig evne har vi oversatt det direkte til "domene diversitet". Men hva betyr det og hvorfor er det viktig å kjenne til begrepet?
SEO-verdenen er full av kryptiske begreper og forkortelser. Her gir vi deg en innføring i de mest grunnleggende begrepene. Ved å kunne disse begrepene, vil du også komme langt på vei når det gjelder å forstå hvordan en søkemotor som Google virker og dermed også et langt skritt mot det å beherske grunnleggende søkemotoroptimalisering.
I en nylig publisert video forklarer Matt Cutts hos Google forskjellen mellom et nettsteds popularitet og autoritet. Kommende endring i Google-algoritmene som nettopp skal ta hensyn til denne forskjellen varsles også. Publisert 09.04.14.
Hva er egentlig forskjellen mellom 301-redirect og canonical redirect og når skal du bruke det ene og når skal du bruke det andre? Riktig bruk kan i mange tilfeller være avgjørende for synligheten din.