Responsivt design
Hvis du ennå ikke har oppgradert til responsivt design, bør du gjøre det nå. 21. april endret Google på algoritmene for mobilt søk slik at de med responsivt design skal komme høyere opp på Google sammenlignet med de som ikke har responsivt design. Les mer her.
Be OM PRISTILBUD PÅ OPPGRADERING TIL RESPONSIVT DESIGN HER.
Responsivt design gjør at nettsidene dine automatisk tilpasser seg skjermstørrelsen dermed vises like bra på en smarttelefon som på en vanlig pc. Med responsivt design vil du derfor ikke ha bruk for egen, separat løsning for smarttelefon. Det er flere viktige grunner til at man nå bør oppgradere nettsidene til responsivt design. Økningen i antall besøk fra mobile enheter som smarttelefon og nettbrett er formidabel og vil snart være den viktigste trafikkkilden for de fleste nettsteder. Google anbefaler responsivt design fordi dette gir den mest enhetlige brukeropplevelsen for de besøkende.
Du kan se hvordan responsivt design fungerer på denne videoen her.
En responsiv webside tilpasser seg til størrelsen på den skjermen som dine besøkende bruker. I tillegg har den samme webadresse som de vanlige websidene noe som er anbefalt og foretrukket av Google.
Med en mobil side får du en selvstendig webside er tilpasset smarttelefoner. Innholdet må vedlikeholdes separat og den har en egen webadresse som brukeren blir sendt til når de åpner din webside på mobil.
Dette er ofte et vanskelig valg. Det er uten tvil flest fordeler med responsivt design, mens en mobil side kan være en god midlertidig løsning for de som ikke ønsker å investere for mye i en ny løsning.